ЯК ПІДГОТУВАТИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ
ЯК ПІДГОТУВАТИ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ
Психологічна готовність дитини до
шкільного навчання полягає в тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися
психологічні риси, які властиві школяру.
У дошкільному віці виникають поки що
тільки задатки цього перетворення в учня: бажання вчитися, стати школярем,
уміння керувати своєю поведінкою і діяльністю, достатній рівень розумового
розвитку й розвитку мови, наявність пізнавальних інтересів і, звичайно, знань і
навичок, необхідних для шкільного навчання.
Накопичення цих передумов — непроста
справа. Що ж можна і чого не можна робити до школи?
Не слід:
• до приходу в школу змінювати режим
життя дитини: позбавляти його денного сну, довгих прогулянок, ігор у достатній
кількості;
• оцінювати все, що робить малюк,
так, як слід оцінювати діяльність учня;
• проходити з дитиною програму
першого класу, насильно змінюючи гру навчанням.
Необхідно:
• прищепити дитині інтерес до
пізнання навколишнього світу, навчити спостерігати, думати, осмислювати
побачене і почуте;
• навчити долати труднощі, планувати
свої дії, цінувати час;
• вчити дитину слухати і чути своє
оточення, поважати чужу думку, розуміти, що свої бажання потрібно узгоджувати з
бажаннями інших людей —.дітей і дорослих, прагнути реально оцінювати свої дії й
досягнення.
Світогляд дитини, її знання — це те,
про що вона дізналася з вашою допомогою за усі дошкільні роки — знання про
навколишній світ, від найближчих його виявів, які вона безпосередньо засвоїла,
і до віддалених, які дитина засвоїла, коли їй пощастило подорожувати з вами, з
ваших розповідей, бесід, домашніх занять, з книжок, радіо, телевізора, від
друзів тощо:
• знає про себе (прізвище, ім'я,
адресу), свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на
роботі), своє село, місто, вулицю (трохи історії, назви вулиць, важливі місця,
видатні люди);
• знає про явища природи: пори року,
їх послідовність (яка пора року настане після літа, а яка після весни, назвати
все по порядку), місяці кожної пори року, їх загальну кількість і
послідовність; дні тижня, частини доби; про сонце, дощ, сніг, урожай; що таке
борошно, цукор і як їх роблять, з чого роблять хліб тощо;
• знає про світ;
• полюбляє робити у вільний час
(улюблені книжки, музика, вірші, казки, оповідання, письменники, художники,
композитори);
• знає про дорослих людей: за віком,
професіями, які бувають люди, вдома і на роботі, серед людей, на вулиці—за
своєю вихованістю— невихованістю; добротою, чуйністю—байдужістю; яких людей
треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини, беруться порядні і непорядні
люди;
Коментарі
Дописати коментар